fbpx

 V druhé díle běžecké abecedy si ukážeme další cviky, které by jste měli nejen znát, ale také zařazovat do svých běžeckých plánů. Po liftingu, skippingu a zakopávání dnes budeme navazovat poskoky bokem, střídavými úkroky a odpichy do stran. Další trojlístek do skládačky nám zlepší kvalitu běhu zejména po koordinační stránce a tím, že zde máme “boční” cviky, tak zaměstnáme další svalové partie.

Pamatujte na cviky z minulého článku  a cviky níže zařazujte vždy až jako další v pořadí!

Poskoky bokem

Zábavký a vcelku jednoduchý cvik kterým poskoky bokem jsou, nás donutí zapojit lýtka a zaměstná naše laterální (boční) držení kotníku. Při tomto cviku odskakujeme bokem, přičemž váha těla je přenášena z jedné nohy na druhou při zapojení abduktorů a adduktorů stehen. Pohyb zahájíme s nohama u sebe a přeneseme váhu na nohu vzdálenější od požadovaného směru. Uděláme úkrok volnou nohou do strany a přeneseme na ni váhu. Z původní stojné nohy se stává volná, kterou přinožením vrátíme do základní pozice. Celý pohyb provádíme v dynamicky s velkým podílem letové fáze a nezapomeneme střídat strany! 

Úkroky stranou 

Koordinačně nejspíše nejsložitější cvik z celé trojice. Při úkroku do stran střídavě měníme pozice nohou zepředu a zezadu překřížením. Držíme zpevněný střed těla tak abychom minimálně natáčely boky. Ruce směřují do stran. Délka kroku u tohoto cviku není rozhodující, řídíme se svým pocitem a rozhodně stále sledujeme směr, kterým se pohybujeme. Levá noha zase udělá úkrok stranou a tyto úkony se stále opakují. Pak cvičení proveďte na druhou stranu.

Odpichy do strany

Odpichy do stran kombinují pohyb dopředu a do boku. Ze základního postavení začínáme odrazem např. pravé nohy dopředu a do leva. Po dopadu na levou nohu provádíme opět odraz směrem dopředu a zpět doprava na pravou nohu. Pohyb opět provádíme dynamicky se zpevněnou hodní polovinou těla. Ruce jdou v pravidelném rytmu opačně vůči nohám.

Závěrem…

V tomto díle běžecké abecedy jsou cviky zaměřené na boční držení našich kotníků, kolen i kyčlí. Cviky provádíme až po zahřátí a vždy až po sérii cviků z prvního dílu. Běžeckou abecedu bychom měli zařazovat pravidelně do našeho tréninku a tuto sérii zejména v tréninkách na nezpevněných površích.